Nachazíte se: Titulní strana--Rádce úspěšného prodejce--Jak správně psát popisky zboží

Jak správně psát popisky zboží

Vydáno: 2. 12. 2009Diskuze: 0 příspěvků
Jak správně psát popisky zboží

Na první pohled by se mohlo zdát, že popisek zboží není důležitý. Opak je ale pravdou. Třebaže se běžný zákazník často rozhoduje podle pohledu na fotografii, je to právě text zboží, který vám otevírá či zavírá cestu k novým zákazníkům. 

V tomto článku se proto budeme soustředit na dva základní aspekty správného psaní popisků zboží na internetu:
- Věcnost a obsahovou správnost
- SEO faktor

 

Věcnost a obsahová správnost

V prvním případě platí několik jednoduchých pravidel. Popisek u zboží by měl být výstižný, ne moc dlouhý ani krátký (obě varianty dokáží zákazníka spolehlivě odradit), měl by obsahovat všechny důležité údaje a parametry. Toto je nutné hlavně u zboží technického charakteru. Prodáváte-li například pohlednice, je celkem zbytečné uvádět jejich rozměr. Pro zákazníka je v tomto případě pouze důležité, aby se vešly do poštovní schránky.
 
Naopak například u elektroniky, fotoaparátů a podobného zboží je podrobný popis parametrů a funkcí přístroje naprosto nezbytný. To, že napíšete, že fotoaparát dělá super kvalitní fotografie, nebo že přenosný DVD přehrávač má úžasný zvuk i obraz, nikoho nepřesvědčí. V těchto případech trocha toho odborného žargonu není na škodu.
 
Neuvádějte ale věci všeobecně známé – to, že napájecí napětí televizoru je 230 voltů každý ví a správně předpokládá, že váš výrobek splňuje všechny příslušné normy, včetně dokladu o shodě. Stovky technických a mnohdy zbytečných parametrů vám více zákazníků nezískají.
 

SEO faktor

Vaše zboží na Krámcích nenavštěvují čtenáři pouze přes titulní stranu www.kramky.cz nebo z jednotlivých kategorií zboží; za mnohé přístupy dnes vděčíte vyhledávačům, které běžně využívá většina populace. 
 
Z pohledu správné SEO optimalizace zboží je proto vhodné zvolit vždy jeho přesný název, kterým svůj produkt prezentuje sám výrobce – složitosti ani jednotlivé parametry do názvu nepatří, můžete je upřesnit v podrobnějším popisu zboží.
 
Zásadním problémem současných internetových prodejců je přejímání textového popisku od výrobce či z jiného serveru. Jde ale o velkou chybu. Z hlediska vyhledávačů je takový text duplicitou, kterou často vyřadí z vyhledávání. Naopak váš původní text žádnému podobnému riziku nečelí.
 
Zkušenější z vás se mohou pokusit text zaměřit také na zajímavá klíčová slova. Protože platí, že opakování je matka moudrosti, i časté použití vyhledávaného klíčového slova vám při hodnocení stránky vyhledávačem (který pak rozhodne, kde ji ve výsledcích vyhledávání zobrazí) může pomoci. Vyhledávanost klíčových slov zjistíte například tímto nástrojem.
Prodáváme na internetu na Facebooku

reklama