Nachazíte se: Titulní strana--Rádce úspěšného prodejce--Jak propagovat svůj Krámek (1. díl) – XML

Jak propagovat svůj Krámek (1. díl) – XML

Vydáno: 27. 10. 2009Diskuze: 1 příspěvek
Jak propagovat svůj Krámek (1. díl) – XML

Vytvoření krámku a jeho naplnění zbožím je pouze prvním krokem k úspěšnému internetovému prodeji. Aby se vám začaly „kšefty hýbat“, musí se potenciální zákazníci o vašem krámku a jeho obsahu dozvědět, což na českém internetovém trhu není nic jednoduchého. Poradíme proto, kde s propagací začít.

 

Dle nejnovějších statistik se počet aktivních českých e-shopů již přehoupnul přes 10 tisíc, což je vzhledem k počtu obyvatel naší malé země opravdu hodně. Avšak nezoufejte. I v takové konkurenci se můžete se svým e-shopem prosadit, Rádce úspěšného prodejce vám poradí, jak na to.

 
Prvním důležitým prvkem propagace krámku je XML feed (neboli XML výstup). Těm z vás, kterým tato dvě slova vůbec nic neříkají, nebude snadné vysvětlit, co to vlastně je. K XML (jakožto k nástroji propagace) neexistuje ve světě kamenných obchodů odpovídající analogie. Hodně volně si lze XML výstup představit jako reklamní letáky, které jednoduše říkají, zda mají tento týden levnější jablka v Albertu nebo v Kauflandu a zda jít pro pomeranče raději do Intersparu nebo jinam.
 
Prakticky je XML feed stránka, jejíž obsah je dynamicky generován podle aktuálního obsahu vašeho e-shopu. Do ní jsou zapisovány názvy položek vašeho obchodu, jejich cena, skladová dostupnost, případně další údaje. Tento výstup pak můžete vložit do speciálních webových stránek, kterým se hovorově říká „srovnávače zboží“. Tyto stránky umějí data z vašeho XML feedu přečíst a následně předložit potenciálnímu zákazníkovi.
 
Jak to vypadá v praxi? Zákazník shání deskovou hru Monopoly. Neví přesně, kde ji koupit, jde proto hru hledat na srovnávač zboží, například Zbozi.cz. Zadá do vyhledávacího pole „Monopoly“ a pokud tuto hru prodáváte ve svém e-shopu a srovnávač to ví (tj. vložili jste do srovnávače svůj XML feed), dozví se to i zákazník. Srovnávač mu zobrazí, že hru prodáváte a navede jej k vám. Pokud zákazníka svojí nabídkou oslovíte, pravděpodobně u vás nakoupí, aniž by o vašem e-shopu někdy dříve slyšel.
 
XML feed vašeho krámku naleznete v administraci v „Můj krámek“ -> „Nastavení krámku“. V oddílu „Ostatní údaje“ naleznete řádek „Xml-feed“ a vedle něj adresu ve tvaru „http://www.kramky.cz/název_vašeho_krámku/xml-feed“. Tuto adresu můžete dle libosti vkládat do všech srovnávačů zboží, které na Internetu naleznete. Pro začátek vám nabízíme adresy několika nejpoužívanějších srovnávačů (některé za vložení vašeho XML feed, a tedy za přivádění potenciálních zákazníků na vás shop, vyžadují poplatek).
 

Seznam srovnávačů cen:

Prodáváme na internetu na Facebooku

reklama